Look Skyward

Trots seg förkylning (bröt ut i söndags och vägrar ge med sig) så har jag hunnit med imponerande mycket idag! Jag har handlat, hunnit med en sväng inne på H&M, gjort egen pizzasallad, bakat veganska Jaffacakes, diskat och pratat i telefon i nästan tre timmar med en vän i Boston. Egentligen skulle jag ha tvättat också men missade min bokade tid i tvättstugan medan jag pratade i telefon och ville inte avbryta samtalet då det är ganska sällan vi hinner med mer än sms eller meddelanden på twitter. Det var värt uppoffringen och jag tänker istället att jag tar tvätten i morgon bitti när ingen annan vill gå upp och tvätta i alla fall.
 
Igår kväll låg jag helt utslagen i sängen efter en tuff arbetsdag och halvsov samtidigt som jag tittade på klassikern Juno. Hade inte sett den på länge och fick plötsligt för mig att jag skulle se den igen. Musiken är så underbar och jag älskar den torra humorn. Ikväll såg jag något helt annat, nämligen den helt nya SKYWARD
 
 
Det är pilotavsnittet som just nu finns tillgängligt på amazon.com och amazon.co.uk och det är gratis att titta. Avsnittet är tillgängligt i alla länder och karaktären Ira spelas av min kära vän Griffin Kunitz. Jag håller verkligen tummarna för att pilotavsnittet leder till att de får spela in resten av säsongen då Griffin och de andra barnen är fantastiskt duktiga. Griffin och hans tvillingbror Aaron spelade i många år Johnny DiMera i Våra Bästa År, på TV3. Griffin är lika duktig trollkarl som han är skådespelare och jag har skrattat så mycket åt honom när han underhållit folk på Disneyland med sina trolleritricks eller när han och Aaron har puttat varandra i poolen hemma i deras trädgård.
 
Hoppas, hoppas, hoppas att Amazon plockar upp serien och att Skyward får fortsätta säsongen ut!
#1 - Carro

oj vad mycket du hunnit med! tanken var att jag skulle vara effektiv idag men det kan jag väl inte riktigt säga att jag varit haha..