Nystart

Rent spontant borde jag ha döpt bloggen till Träningsvärkens glada dagar istället för just nu går det inte en dag utan att jag har träningsvärk i någon muskel. Tillsammans med brorsan har jag återfunnit kärleken till gymmet och har härmed tagit vad som känns som mitt sista steg ut ur stress-dimman som min tidigare arbetsgivare släpade in mig i. Det är svårt att helt känna igen sin egen stress när man är mitt uppe i den och en god vän som tyvärr bor så pass långt bort att vi mest pratar i telefon eller på Skype, sa häromdagen "det hörs på dig att du mår mycket bättre" och så är det verkligen. Det var samma vän som i höstas hotade med att ringa min arbetsgivare för att säga upp mig om inte jag gjorde det först. Alla andra såg hur situationen helt spårade ur långt innan jag själv gjorde det och jag tror fortfarande inte att jag någonsin kommer att "se" fullt ut, hur illa det var på det sättet som mina nära ochh kära gjorde. 
 
2017 känns hur som helst som en fantastisk nystart och det är otroligt roligt att få utmana mig själv både på ett personligt och ett professioellt plan. Efter ett långt blogguppehåll kände jag därför att det var dags att dra igång igen och denna gång med en helt ny och fräsch start. Jag vill börja från noll. Det kommer säkert ta ett tag att landa i vad jag vill blogga om mer specifikt och vilken ton jag vill ha men såhär i början provar jag mig fram. Kanske blir det lite av en träningsdagbok och en och annan kärleksförklaring till mina matlådor eller så reflekterar jag lite över vardagen och annat som händer. Vi får se.