Vecka 1, dag 7

Det gör ont i magen på mig när jag tänker på den ensamhet och utanförskap som måste finnas för att någon ska komma till en punkt där de inte har mer att leva för än tanken på att i något störres namn, dö. Nu vet vi ju inte så mycket om denna man och hans motivation, om det var spontant eller planerat... men vi vet att han stal barn från mammor och pappar, någons son och någons dotter. För alltid. För vaddå? För att sätta skräck i oss? För att slå sönder ett tryggt samhälle från insidan? För att protestera mot det han vägrat lämna när han fick domen om utvisning? Man fylls av sorg och frågor och man har inga svar och ingenting man kan ge de familjer han slitit sönder med sin vansinnesfärd genom Stockholm.
 
Det kändes extra bra att få krama om min lillebror idag och samtidigt känner jag mig så ledsen för de anhöriga till fredagens offer som står tomhänta nu.
 
Lördag morgon stod jag 06.45 nere i tvättstugan och tittade ut genom källarfönstren på ett trött och grådisigt Stockholm. Det duggregnade uppgivet medan jag gick på tysta gator till ICA Maxi för att köpa frukost. Alla morgonpigga i butiken var dämpade och tysta i gångarna och ett försiktigt "visst fixar vi det här?" hängde som i luften. När söndag morgon kom så badade Stockholm i solsken och jag promenerade tillbaka in till stan. Det kändes som en helt ny och en alldeles gammal stad på samma gång.
 
Före middagen mötte jag min bror vid gymmet och vi tog ut oss rejält i de för en gångs skull halvtomma lokalerna. Efteråt lagade vi biff med bambuskott till middag samtidigt som vi lagade kyckling i ugnen till nästa veckas matlådor. Vi tittade på Planet Earth och mindes gamla svenska band och hits från tidigt 2000-tal och tittade på gamla musikvideor. Det är sådana här kvällar jag känner enorm tacksamhet för fina syskonrelationer och det faktum att vad man än vill ge sig in i så finns det alltid någon som hakar på och hejar på!
 
I morgon blir det jobb uppe på kontoret innan simhallen för en timmes simning och sen eventplanering inför sommaren. Med ett så pass bra träningspass i ryggen känner jag mig redo för ytterligare en utmaningsvecka.
 
 
#1 - Song ji ra

sv: Jo det gör man. Man får träna mycket med sina sinnen och bilder och sånt för lära sig hur man ska tolka saker när andarna tar kontakt med en. Alla är olika och man får lära sig vad som är bästa tekniken för sig själv att kommunicera med dem. Alla medium jobbar inte likadant. Man har mycket att lära sig för bli bra på det yrket. Men det är ju en spännande värd :)

#2 - Song ji ra

sv: Jo det gör man. Man får träna mycket med sina sinnen och bilder och sånt för lära sig hur man ska tolka saker när andarna tar kontakt med en. Alla är olika och man får lära sig vad som är bästa tekniken för sig själv att kommunicera med dem. Alla medium jobbar inte likadant. Man har mycket att lära sig för bli bra på det yrket. Men det är ju en spännande värd :)

#3 - Maria at Inredningsvis

Åhhh vilka vackra tulpaner :) men kolla också hur mycket LOVE som Sthlm gav efter dådet det bevisar ändå att kärleken alltid kommer vinna över ondskan no matter what.

Idag har jag uteplats tips/inspo på bloggen!

Jag önskar en Glad Påsk med hopp om vårsol:)

LOVE Maria

#4 - Petra Olsson

Ja fy vilket vansinnesdåd, Men är extra stolt över den duktiga polis och övriga medmänniskor vilken insatts.Är stolt svensk och vi kan om vi vill, Det var verkligen tungt förra helgen det märktes tydligt:( Gjorde inget annat än tittade på direkt sända nyheterna. Kärleken övervinner ondskan. kram

#5 - NORRSKEN EMMA

Fina tullpaner =)
ha en underbar dag =)

kram

#6 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Så hemskt det som hänt men tillsammans kan vi göra allt! :)

#7 - Hanna

Det är så hemskt det som hände!

#8 - GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Fruktansvärt hemskt är det... För mig är det helt overkligt att man kan komma till den punkten att man utför något sådant. Det är bara helt... nä.. finner inte ens ord för det.

Sv: Jag tycker den är supergod! Otroligt söt, smakar som flytande skumbanan i princip :)

#9 - Bambi

Det som hände var verkligen helt vansinnigt och fasansfullt. :/ Men om vi bara står tillsammans så tror jag att vi kan vara starka nog att klara allt. Kärleken som visades under manifestationen var vacker att skåda.