Årets äventyr

Omväxling förnöjer! I morse var jag sur och grinig en stund. Jag hade inte sovit så gott och kände mig lite stressad av oklar anledning. Detta trots att jag visste att jag hade ett spännande möte på jobbet och jag vaknade med lagom mycket träningsvärk. Det är lätt då att man låter det humöret styra resten av dagen då. Bestämde mig för att det vore dumt och gjorde en klassisk lista över vad som nog och definitivt ligger och skaver. Det gick ganska fort att erkänna för mig själv att jag tyckte att jag hade prioriterat lite dumt i ett par dagar och kände att jag låg efter i min eventplanering till sommaren. Därför pusslade jag om i agendan efter jobbet och såg till att ta tag i "skavsåret". En annan del av min 13-veckorsutmaning till mig själv är nämligen att lyssna mer på mig själv och vara ärligare med mig själv när jag märker att jag har något som stressar.
 
Därför dedikerade jag eftermiddag till att rodda lite med både eventet i Chicago och i Stockholm i sommar. Det är fortfarande massor att göra såklart och jag har lite mindre tid på mig den här gången än vanligt men vi provar nya saker den här gången och det känns speciellt roligt att få flytta eventet till kära Stockholm för första gången.
 
 
När jag och James hade första eventet i Europa 2015 så var det många som reagerade med att tvivla på om de faktiskt kunde resa själva, hade frågor som var intelligenta nog, om de skulle ha något intressant att säga... Jag tog emot så många mail från människor från olika länder som kände att Köpenhamn låg på andra sidan jordklotet. För vissa hade Köpenhamn lika gärna kunnat ligga på månen. Det slog mig att sådant som jag tog som självklart - att det går hur bra som helst att boka ett flyg och dra iväg själv för att träffa nya vänner under vägen, finns det andra som är livrädda för eller helt säkra på inte alls går. Jag är glad idag över att många lät sig övertalas och fortarande idag delar med sig till mig av sina upplevelser. Att komma till Köpenhamn gick så bra att de nu reser ännu längre och konversationerna i Köpenhamn öppnade upp för nya vänskaper och långa mailväxlingar som betyder något alldeles speciellt. Det påminner mig varje dag om att även det mest random och galna äventyr är värt pirret i magen. Man lär sig alltid något nytt och varje dag är en möjlighet att träffa nya människor att vara modig tillsammans med.
 
#happichallenge
#1 - ullie

ja sån e ja me ifall ja inte sover ordentligt o får huvudvärk.
hi hi ja de e jätte goda tyckte de fick lite väl passform efter formen men ja brukar ha bara runda bollar oxå då blir de inte så strikta hi hi
fin fredag önskar ja dej kramen